terez 2014.07.17. 06:55

Nekik Jeju a riviéra...

Június végén sikerrel teljesítettem életem első koreai nyelvi dolgozatát annak érdekében, hogy felsőbb osztályba léphessek (95%-ot sikerült elérnem - fun fact: az egyetlen dolog, amit a filmszkolár nem tudott helyesen leírni koreaiul, a következő volt: "A fiú filmet néz a moziban." :). Ebből az alkalomból megajándékoztam magam egy négy napos üdüléssel a kies Jeju (ejtsd: Csedzsu) szigeten, mely a koreaiak legfőbb belföldi nyaralási célpontja, a nászutasok Mekkája, és a romantikus sorozatok (és egyéb filmek) kedvelt forgatási helyszíne. 

A sziget a koreai félszigettől délre található és az országhoz tartozó legnagyobb sziget. Szöulból egy nagyjából 50 perces repülőútra van, illetve lehet komppal is utazni – erre a szigetre tartott, fedélzetén a sok iskolással az április közepén tragikus körülmények között elsüllyedt komp is. Őszintén szólva – részben emiatt – eszembe se jutott, hogy komppal menjek. Úgyhogy a Jeju Air egy járatát választottam – amit csak azért említek, mert ilyen vicces dolgot, ami ennél a légitársaságnál szokás, még sosem láttam. Amikor a gép megkezdi a gurulást a felszállópálya felé, a földi személyzet (az üzemanyagtöltők, bőröndrakodók stb.) egy vonalban felsorakoznak és integetnek a gépnek. Annyira meglepődtem, hogy hirtelen nem jutott eszembe lefényképezni a jelenetet, pedig az integetők oldalán ültem.

P1040063.JPG

Repülők egyébként kb. 20 perces sűrűséggel indulnak Jejura nagyjából reggel 6 órától este 10 óráig minden nap, ahogy buszok is kb. 15 perces sűrűséggel indulnak a nagyobb városokba Szöulból – és mindez elképesztő olcsón. Én egy viszonylag drága jeggyel (retúr: 25 000 Ft) utaztam, mert nagyon ragaszkodtam az időpontokhoz, amit elterveztem, de akciósan akár még ennek töredékéért is lehet jegyet találni. (A minap meg képeslapot küldtem Budapestre, és még most sem akarom elhinni, hogy a Szöul-Budapest képeslapbélyeg ára 400 won = 80 Ft!!! volt.) Csomó minden drága itt, de a közlekedés és a posta nagyon olcsó, ezt leszögezhetem, és mindkettő nagyon profin szervezett, magas színvonalú, ez is tény.

Landoláskor a repülőről remek kilátás nyílott a kikötőre, ahol épp egy óceánjáró parkolt, és a sziget északi fővárosára: Jeju city-re:

2014-06-24 09.13.48.jpg

Jeju egy valódi, pálmafás-típusú nyaralóhely, egy kicsivel délebbi fekvésű, mint mondjuk Kréta:

P1040111.JPG

A repülőtér a sziget északi részén van, ez a kevésbé látványos, kevésbé nyaralóparadicsom jellegű része a szigetnek, úgyhogy szállodát-nyaralóhelyet inkább a déli partvonalon érdemes választani. Én is így jártam el, de mielőtt (a szintén elég sűrűn szervezett, olcsó és a Szöulban is használatos mágneskártyával működő buszjáratok egyikével) elindultam volna délre, még felderítettem az északi part egy-két látnivalóját. 

Egyrészt kimentem a Jeju city-hez legközelebbi strandra, ahol megtapasztalhattam, amit már korábban is hallottam: a koreaiak nem nagy napimádók, a strandolás és napozás itt nem annyira divat, mint ahogy a barnaság sem (a boltban nem barnító, hanem fehérítő krémet árulnak, és ha egy kicsit kisüt a nap, akkor máris napernyővel, mindenféle szofisztikált napellenzőkkel védik magukat a napsütéstől). Igaz, hogy a csúcsszezon július-augusztusban van itt, meg a tenger is elég hideg még, de azért mégis furcsa volt látni, hogy június legvégén, egy kifejezetten strandolásra termett napon így nézett ki a sziget legnagyobb városához legközelebbi tengerparti strandolóhely koradélután:

P1040088.JPG

Mivel magam a tengeri herkentyűk elfogyasztásának nem vagyok nagy rajongója, ezért a tengerparti bóklászás során inkább fotók tárgyául választottam az ilyen látványosságokat: P1040082.JPG

Délután átbuszoztam a déli partra, ahol az óceánparti nyaralás fontos összetevője, az óceánra néző szoba várt egy ránézésre vadonatúj építésű, nagyon modern és kellemes szállodában. Habár eléggé vaktában választottam szállást a neten, remek választásnak bizonyult, ilyen volt a kilátás a szobából:

2014-06-24 19.33.02.jpg

A hotel történetesen az 1990-ben épített Yakcheonsa buddhista templom szomszédságában volt, aminek négy emeletes (28 m magas) főépülete állítólag a legmagasabb ilyen épület Ázsiában.

P1040102.JPG

Az egész jeju-i nyaralást elsősorban a természeti látnivalóknak, vízesések, viaduktok, különleges vulkanikus sziklaképződmények és hasonlók végiglátogatásának szenteltem. Bár a sziget tele van a legváltozatosabb és legfurább múzeumokkal (pl. szexmúzeumból három is van), ezeket ezúttal kihagytam – különösen, hogy a múzeumlétesítésnek itt a fő hajtóereje nem a nagyszerű gyűjtemények elhelyezésének sürgető kényszere, hanem a múzeumlétesítéssel elérhető adókedvezmény/mentesség :)

A legszebb látnivalók között voltak a különböző vízesések, melyek közül a Jeongban vízesés például arról híres, hogy ez az egyetlen Ázsiában, mely közvetlenül az óceánba ömlik, már amikor elég magas a vízállás: 

P1040137.jpg

P1040134.JPG

A másik vízesés érdekessége, hogy három egymást követő vízesés láncolata, melyből az első csak nagy esőzések idején működik:

2014-06-27 14.13.03.jpg

2014-06-27 13.21.23.jpg

2014-06-27 14.35.25.jpg

A sziget természeti csodái a szó szoros értelmében lélegzetelállítóak – minden látvány előtt legszívesebben órákig csak mély lélegzetvételi gyakorlatokat lett volna kedvem végezni. Készítettem vagy 500 fotót – elkapja a kattintási őrület az ilyen helyeken a széles magyar Alföld közepén felcseperedett turistát (a digitális korszak előnye/átka). Nehéz is kiválasztani, hogy mi kerüljön be a posztba, úgyhogy ezen most még töprengek kicsit, és egy következő bejegyzést is szentelek ennek a szigetnek... mégiscsak ez a világ 7 természeti csodájának egyike...

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terezainseoul.blog.hu/api/trackback/id/tr186502623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása